Thursday, September 17, 2009

Salam eidulfitri kepada sahabat-sahabat dan kepada semua umat Islam, moga ramadhan yang telah kita lalui sebagai penjana ketaqwaan dan meningkatkan keimanan serta iltizam kita kepada perjuangan menegakkan agama Allah swt. Menambah rasa cinta kita kepada mendekati dan menghayati Alquran serta menambah rasa kasih kita kepada Allah dan Rasulullah saw serta menghayati dan mengamalkan sunnah baginda dalam kehidupan.

Bagi saya ramadhan tahun ini berbeza dengan ramadhan yang saya lalui tahun lalu, seperti tahun yang lepas-lepas, malam satu ramadhan dimulakan dengan menunaikan solat tarawih di masjid. Berlumba-lumba dan berpusu-pusu serta begitu semangat saya dan sahabat-sahabat ke masjid untuk bersama-sama dengan umat Islam yang lain bagi menghidupkan hari-hari dan malam-malam,bulan ramadhan.

Pada tahun ini, saya dan rakan-rakan di pilihanraya kecil Permatang Pasir. Kadang-kadang ada juga kedengaran sahabat-sahabat berbisik, alangkah baiknya kita dapat bersama-sama dengan masyarakat yang ramai ke masjid. Saya segera mencelah dan memberi semangat bahawa bukan mudah untuk mendapat peluang berjihad pada bulan ramadhan, di mana, Allah menjanjikan pahala berganda-ganda. Bukanlah suatu perkara yang mudah untuk meninggalkan rumah, anak-anak, suami, kalau tidak ada jiwa yang menuntut pengorbanan yang tinggi dari amilat yang telah faham hakikat perjuangan dan mempunyai jiwa yang besar untuk melihat kemenangan Islam.

10 hari muslimat selangor berkampung di Permatang Pasir. Siang meredah kampung, mengetuk setiap pintu rumah dan ada ketika berhujan. Dalam keadaan basah kuyup, mengharung lecah, muslimat tetap bersemangat, tidak mengira keletihan berpuasa dan tekak yang kering. Juadah berbuka dan sahur dimasak bersama secara bergotong royong, bilik air yang sedikit dikongsi beramai. Semua ini pastinya menuntut mujahadah yang tinggi dan dalam masa yang sama di situlah tarbiyyan tobi'i dari Allah. Dalam masa yang sama begitu terasa kasihsayang dan ukhuwah, walaupun dari berlainan kawasan.

Jerih payah, peluh keringat meredah kampung serta airmata munajat di malam hari telah dilihat dan didengar oleh Rabbul Jalil. Pas di kurniakan kemenangan besar dalam Pilihanraya Kecil tersebut. Alhamdulillah berkat keikhlasan petugas-petugas yang bekerja siang malam tanpa mengharap pada upah dan pujian. Mudah-mudahan semangat ini sentiasa istiqamah kepada muslimat selangor.

Kami pulang dengan gembira, kerana menerima hadiah kemenangan dari Allah swt. Pada bulan Syawal ini, Pilihanaraya Kecil Bagan Pinang menanti. Muda-mudahan Pas dikurniakan lagi kemenangan oleh Allah swt. Insyaallah muslimat Selangor akan membantu semaksima mungkin bagi merampas kerusi BN di BP...

Segala-galanya tidak mustahil sekiranya Allah kehendaki kemenangan kepada Pas. Sebab, kemenangan bukan hak mutlak kita, bukan hak PR mahupun BN..tetapi kemenangan adalah hak Allah swt. Moga Allah beri kekuatan dan bantuan kepada jundullah dan meranapkan dan menghancurkan UMNO BN.

UMMUAHMAD

0 comments: