Sunday, July 27, 2008

ADA JUGA ORANG INDIA MINAT KEPADA ULAMA


Pada 27 Jul 08 adalah dikira sebagai hari yang bersejarah bagi Pas Kawasan Subang kerana berjaya mengadakan Majlis Hi Tea bersama pemimpin dan Pelancaran Kelab Penyokong Pas.Antara tetamu istimewa ialah Naib Presiden Tuan Hj Mohamad Sabu dan Dr Othman Sabran Timbalan Pesuruhjaya 1 Badan Perhubungan Pas Negeri Selangor.

Majlis yang begitu ringkas dengan sdikit dari ucapan-ucapan pimpinan dan kemuncaknya ialah Pelancaran Kelab Penyokong Pas oleh Naib Presiden, Tuan Hj Mohamad Sabu. Kemudian para tetamu dijemput menjamu selera dengan minuman petang.

Ramai juga penyokong di kalangan kaum India yang hadir. Mereka dilihat begitu meminati Pas berbanding dengan parti lain. Sedang saya asyik menikmati makanan dan minuman petang Ust Al Bakistani memperkenalkan saya dengan dua orang lelaki India yang nampak begitu bersungguh-sungguh untuk memberi kerjasama dengan saya dan menyatakan hasrat untuk menubuhkan cawangan Kelab Penyokong Pas di tempat beliau di Kampong Baru Sungai Buloh.

Sempat juga saya menanyakan masalah-masalah yang beliau hadapi dan beliau begitu peka dengan politik semasa. Menurut beliau saya sudah mengikuti perkembangan Pas sekian lama. Lalu beliau menyebutkan satu demi satu nama pimpinan Pas.Kemungkinan ahli Pas sendiri pun tak boleh mengenali dan menyebut nama pimpinan Pas satu-persatu macam beliau.

Apa yang menarik perhatian saya bila dia menyebut nama Timbalan Mursyidul Am Dato Dr Harun Din. Menanyakan kepada saya kenapa tidak jemput Harun Din. Menurut beliau saya selalu ikut perkembangan dan ceramah beliau. Masyaallah dalam ramai-ramai pemimpin nama Dr Harun Din yang beliau sebut. Pastinya keistimewaan yang ada pada ulama kita yang menarik perhatian beliau.

KESIMPULAN

Begitulah kelebihan jamaah kita Parti Islam Se Malaysia yang dasar perjuangan kita Islam. Semua orang tahu tentang dasar kita. Orang Cina , orang India mengetahuinya. Walaupun kita laung-laungkan dasar kita, walaupun kita jelaskan dasar kita Islam, kaum India dan Kaum Cina tidak lari dari kita malah semakin mendekati Pas dan orang-orang Pas. Mereka begitu yakin dengan kita kerana dengan dasar Islam sahaja akan lahir pemimpin yang jujur, amanah, mesra rakyat dan telus serta iltizam dalam melaksanakan amanah.

Seringkali saya dengar dari kenyataan-kenyataan non muslim iaitu kami percaya dengan orang Pas dari lain-lain. Inilah peluang keemasan dan ruang-ruang dakwah kita kepada mereka. Alang-alang susah hendak memahamkan orang UMNO, lebih baik mengIslam kan non muslim yang berminat dan mula mendekati Islam.

Mudah-mudahan kita akan lihat ramai yang akan mengucap dua kalimah syahadah selepas ini!!

ALLAHU AKBAR11

mujahidah_61@yahoo.com

UMMU AHMAD

1 comments:

Wonder Nur said...

Salam..
Moga Khilafah Islamiyah kembali dijulang...
Dakwah sampai bertambah Muslim di muka bumi ini...
Takbir!!!