Thursday, September 4, 2008

SUKAN KEMERDEKAAN MENDAPAT SAMBUTAN DARI REMAJA DAN BELIA




Karnival sukan di Paya Jaras dapat sambutan hangat
Saidah Hairan
Tue | Sep 02, 08 | 12:14:13 pm MYT
PAYA JARAS, 2 Sept (Hrkh) - Pembentukan sahsiah dan pembinaan jati diri dapat diterapkan terhadap golongan belia dan remaja jika mereka digalakkan menyertai aktiviti sukan dan program luaran.


Perkara itu diperkatakan Ahli Majlis Perbandaraan Shah Alam (MBSA) Zon 23, Mariam Abdul Rashid dalam program karnival sukan sempena sambutan Kemerdekaan ke-51 di Dewan MBSA, Paya Jaras, Ahad, 31 Ogos lalu.

Beliau berkata, karnival sukan yang julung kali diadakan itu mendapat sokongan padu daripada penduduk setempat terutama golongan belia dan remaja.

"Mereka berharap karnival sukan seperti ini dapat dianjurkan lebih kerap supaya remaja dan belia di Paya Jaras terhindar daripada gejala sosial," katanya.

Beliau tidak menyangka karnival sukan tersebut mendapat sokongan padu daripada masyarakat setempat khususnya remaja dan belia Paya Jaras.

Lebih 500 orang menyertai pertandingan seperti futsal kategori kanak-kanak dan belia, sepak takraw serta pertandingan mewarna bagi kanak-kanak.

Karnival sukan yang dirasmikan oleh Pegawai Khas ahli Parlimen Subang, Tengku Nazaruddin dianjurkan oleh Majlis Perwakilan Penduduk (MPP) Zon 23 MBSA dengan kerjasama Jabatan Pengurusan Dun Paya Jaras.

Karnival sukan diserikan dengan perasmian tarian naga oleh Persatuan Hong Teck, gendang kebudayaan India iaitu Urmi dan kompang serta demonstrasi pencak silat kanak-kanak.

Posted by:

Ustazah Maryam Abdul Rashid
Mujahidah_61@yahoo.com

0 comments: