Friday, February 12, 2010

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU CINA: HAYATI PAS FOR ALL

SUMBANGAN KEPADA IBU TUNGGAL CINA DAN EDAR KAD TAHUN BARU, LIMAU DAN ANGPAU



Selamat Menyambut Tahun baru Cina 2010 kepada semua rakan-rakan kaum tionghua. Hari-hari kebesaran kaum adalah hari untuk bergembira dengan sanak saudara dan keluarga.

Bagi Pas sambutan tahun baru cina harus dikongsi dan dihayati bersama kegembiraan dan keseronokan yang dirasai orlh rakan kaum tionghua selaras dengan konsep Pas For All. Sejak PRU 12 segala-galanya berubah di mana Pas sudah tidak merasa janggal untuk bersama-sama dengan rakan-rakan kaum tionghua untuk turun ke dalam masyarakat kaum tionghua bagi mengedarkan kad tahun baru dan edaran limau dan angpau.

Kaum cina sudah mula memahami perjuangan pas, walaupun perjuangan berasaskan agama tetapi mereka mengakui bahawa orang-orang yang hidup beragama dan memperjuangkan agama adalah orang baik-baimdan tidak mungkin menjadi perasuah, tidak adil, menyeleweng dan berbagai-bagai salah laku.

Malah mereka (kaum cina) mengharapkan Pas membela nasib semua kaum kerana bagi mereka orang Pas lebih dipercayai dan berbaik dengan semua orang. Sebenarnya Islam lah yang menyebabkan kaum lain menghormati Pas. Islam yang syumul yang dibawa oleh Rasulullah saw, bukan Islam lakonan yang ditonjolkan oleh umno.

Pas akan terus bersama-sama dengan kaum cina dengan membela nasib mereka yang perlu dibela, kalau ada ibu tunggal Melayu Islam yang susah perlukan bantuan, ibuntunggal bangsa cina juga perlu dibela begitu juga dengan kaum India dan kaum-kaum lain. Islam yang diperjuangkan oleh Pas yang memperjuangkan keadailan sejagat untuk semua agama dan semua bangsa dengan tidak memaksa mereka untuk memluk Islam. Cukuplah mereka melihat dan yakin dengan keindahan Islam sebagai suatu dakwah dan menzahirkan keadilan Islam.

' Tidak diutuskan kamu wahai Muhammad kecuali dengan membawa rahmat pada sekelian alam'

0 comments: