Monday, June 9, 2008

KENAIKAN HARGA MINYAK: PETANDA KEJATUHAN BN


Kenaikan harga minyak yang telah diumumkan oleh Paklah baru-baru ni telah memberi kesan yang begitu besar dan ketara kepada rakyat Malaysia. Rata-rata kedengaran keluhan rakyat kerana kenaikan harga minyak juga membawa kesan kepada kenaikan harga barang-barang keperluan.

Paklah seolah-olah menghukum rakyat Malaysia kerana kegagalan besar BN dalam 5 negeri dan sokongan sebahagian besar sebahagian rakyat Malaysia kepada kerajaan PR. Apakah Paklah masih lagi lena atau bermimpi?? Sepertimana biasa yang kita lihat memang Paklah banyak lena dalam beberapa majlis. Apakah Paklah masih tidak sedar bahawa kekalahan PR di 5 negeri dan hampir kalah di Negeri Sembilan adalah kerana kemarahan rakyat dan protes rakyat kerana kenaikan harga minyak dan barang-barang keperluan??

Yang pasti kenaikan harga minyak baru-baru ini bukan sahaja menyebabkan penyokong PR yang marah malah ianya menyebabkan kemarahan ahli UMNO dan penyokong BN sendiri. Ini bermakna tidak lama lagi sokongan kepada PR akan bertambah. Kita akan sama-sama lihat berbondong-bondong ahli dan penyokong UMNO BN berhijrah menyokong PR.

Kesimpulannya, maka kita tunggulah saja saat-saat kejatuhan UMNO BN. Yang sebenarnya Paklah lah teraju utama menyebabkan sokongan kepada PR bertambah. Kalau dalam istilah Islam, sesuatu tidak akan berlaku tanpa sebab. Malaikat Izrail hendak mengambil nyawa makhluk Allah pun memohon pada Allah biarlah ada sebab. Sebab itu kalau kita dengar berita kematian mesti kita akan tanya apa sebabnya. Kadang-kadang kerana sebab jatuh dan sebab kecil saja boleh menyebabkan kematian. Yang pastinya mesti ada sebab.

Begitulah dengan kejatuhan UMNO BN yang bakal kita lihat tidak lama lagi, penyebabnya ialah Paklah tidak pandai memerintah dan tadbir ekonomi negara. Bila terdesak beliau menaikkan harga minyak. Maka sebab musabab BN akan jatuh ialah kerana kenaikan harga minyak dan harga barang menyebabkan rakyat marah dan seterusnya menolak UMNO dan BN.

KITA SAKSIKAN TIDAK BERAPA LAMA LAGI!!!!

TUNGGUUUUUU............

Ustzh Mariam

mujahidah_61@yahoo.com

0 comments: