Saturday, June 28, 2008

KURSUS UMRAH TARBAWI BIMBINGAN UST NASRUDIN TANTAWI


Pejabat Agong Pas Jalan Raja Laut, 28 Jun 08 telah di adakan kursus Umrah Tarbawi anjuran Lajnah Tarbiyah Dewan Muslimat Pusat. Kursus tersebut adalah untuk peserta umrah di Kawasan Lembah Kelang. Kursus tersebut telah dikendalikan dan di bawah pengurusan Ustz Maryam, Ahli Jawatankuasa Lajnah Tarbiyah dan Perkaderan Dewan Muslimat Pas Pusat dan di bawah bimbingan Ust Nasrudin Tantawi, Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat. Kursus Umrah bagi peserta dari luar Kuala Lumpur dan Wilayah Persekutuan akan diadakan pada 5 Jun 08 di tempat yang sama.

Seramai empat puluh orang peserta yang menyertai Ibadah Umrah Tarbawi yangmana mereka terdiri dari pelbagai latarbelakang dan dari negeri-negeri seluruh Malaysia. Inilah Program yang julung-julung kalinya yang telah dianjurkan oleh Dewan Muslimat Pas Pusat yang mana Program ini mengandungi berbagai konsep dan objektif yang boleh memberi manfaat kepada penganjur dan peserta. Antara objektif program ialah:

1. Membantu menambah Dana Dewan Muslimat Pas Pusat
2. Membantu golongan pendapatan rendah menyertai umrah dengan tambah rendah
3. Memberikan pendedahan kepada peserta kepada sejarah perjuangan Rasulullah saw.
4. Konsep tarbiyah dan penghayatan kepada ibadah supaya membawa kesan kepada peserta.

Insyaallah program ini akan menjadi agenda tahunan kepada Program Dewan Muslimat Pas Pusat dan harapan pada masa akan datang program ini akan mendapat sambutan dan penyertaan lebih ramai lagi dari kalangan mereka yang cenderung dan cinta kepada tarbiyah dan penghayatan Islam dalam ibadah umrah mereka.

Semoga Allah swt mudahkan segala urusan dan perjalanan jamaah umrah yang akan berangkat pada 6 Jul 08 hingga 20 Jul 08 di bawah bimbingan Ust Nasrudin Tantawi serta mengurniakan Umrah yang Mabrur kepada semua yang terlibat menyertai umrah tersebut.

ربى يسر ولا تعسر ربى أتمم بالخير يا ربالعالمين

أمين يا رب

Ustazahmariam

mujahidah_61@yahoo.com

0 comments: