Thursday, December 17, 2009

HAYATI HIJRAH RASUL UNTUK LONJAKKAN SEMANGAT JUANG



BERSAMA DENGAN TUAN GURU DATO' TUAN IBRAHIM TUAN MAN, NAIB PRESIDEN DAN KETUA MUSLIMAT SELANGOR, SEMASA TAMRIN QIADI MUSLIMAT SELANGOR. PENULIS SEBELAH KANAN

Salam Maal Hijrah kepada semua umat Islam dan penyokong serta pendokong umat Islam di seluruh negara. Semangat Hijrah ini bukan sahaja menjadi agenda sambutan negeri dan negara di samping penyampaian anugerah kepada tokoh-tokoh yang banyak berjasa kepada perkembangan Islam seperti Anugerah Tokoh Maal Hijrah, tetapi hijrah mesti difahami dan dihayati dengan mendalam untuk kita meningkatkan sumbangan kita kepada Islam.

Marilah kita sambut 1 muharam tahun ini dengan melonjakkan semangat jihad dengan jiwa yang sanggup berkorban apa sahaja untuk Islam seperti yang telah dibuktikan oleh Rasulullah dan para sahabat seperti Abu Bakar As Siddik, Suhaib Ar Rumi dan lain-lain di mana mereka sanggup meninggalkan kemewahan dan harta demi untuk bersama dengan Rasulullah saw berhijrah sekaligus untuk memperjuangkan Islam.

Apa yang berlaku setelah menang dan memerintah, semangat berkorban untuk jamaah semakin luntur di kalangan ahli di mana sudah mula adanya ahli yang mempersoalkan tentang infak untuk parti dengan memberi pandangan bila sudah memerintah tidak perlu menyumbang kepada parti. Perasaan dan pandangan begini mesti dikikis segera demi keutuhan jamaah.

Kemungkinan Pilihanraya Umum sudah tidak sampai dua tahun lagi. apakah persediaan kita ke arah mendapat kemenangan lebih besar dan juga mempertahan kemenangan yang ada.

Sudah tentu tahun 1421 ini, kita sama-sama meletakkan azam dan iltizam untuk melipatgandakan usaha kita dan menyusun strategi ke arah mencapai kemenangan. Elakkan masalah remeh temeh yang boleh melambatkan proses untuk mendapat kejayaan.

Tingkatkan tarbiyah eratkan ukhuwah dan sentiasa bermunajat kepada Allah swt, moga bantuan dan pertolongan Allah sentiasa bersama-sama dengan kita.

Takbir!

0 comments: