Tuesday, December 15, 2009

RIBUAN HADIR CERAMAH UMUM DI PAYA JARAS



Majlis Tindakan DUN Paya Jaras telah menganjurkan ceramah umum di Paya Jaras untuk memberi penerangan dan isu-isu semasa kepada rakyat dan masyarakat setempat. Program tersebut telah mendapat sambutan yang hangat dimana ribuan yang hadir untuk mendengar ceramah tersebut. Apa yang dilihat perbezaan setelah Pakatan Rakyat memerintah negeri Selangor, ceramah umum dihadiri oleh berbagai bangsa dan mereka memberi respon yang baik kepada program yang dianjurkan.

Di antara penceramah jemputan ialah Ustazah Mariam Abdul Rashid Naib Ketua Dewan Muslimat Pas Negeri Selangor, YB Ng Sue Lin, ADUN Sekinchan yang mewakili DAP, Naib Presiden YB Salllehudin Ayub dan Ustaz Abd Ghani Abd Rahman, Pesuruhjaya Pas Melaka.

Boleh dikatakan setiap penceramah menyentuh soal integriti Pemimpin akatan Rakyat dan jaminan memberikan hak rakyat dan menjaga kebajikan rakyat. Inilah yang ada kepada kepimpinan Pakatan Rakyat di mana, mereka tidak ada apa-apa kepentingan melainkan keberadaan mereka sebagai wakil rakyat kepada Kerajaan Pakatan Rakyat ialah untuk membela nasib rakyat dengan tidak mengira kaum.

Bezanya dengan UMNO BN, pemimpin mereka bertelagah sesama sendiri kerana berebut projek, kepentingan mereka didahulukan berbanding dengan kepentingan rakyat dan tidak mempedulikan nasib yang menimpa rakyat samada masalah sosial yang melanda, jenayah yang meningkat dan gejala salah guna kuasa dan rasuah semakin berleluasa di negara ini.

Sehinggakan mantan PM, Tun Mahathir menyatakan bahawa UMNO sudah busuk hingga ke usus.
UMNO sudah rosak teruk dan tidak ada ruang lagi untuk diperbaiki melainkan dengan kuasa rakyat supaya menolak mereka dalam PRU 13 nanti.

Melihat kepada ribuan yang hadir ceramah umum di Paya Jaras baru-baru ini, rakyat masih membenci UMNO BN dan menykong PR. Cuma bagi anggota PR, kita tidak boleh merasa selesa kerana UMNO BN akan berhempas pulas menggunakan apa sahaja sumber dan ruang bagi menguasai negeri-negeri PR dan kerusi yang dimenangi oleh PR. Jadi kita hendaklah bekerja sekeras mungkin, menguatkan parti dan kerjasama di antara ketiga-tiga parti PR, PAS< DAP dan PKR hendaklah erat dan kukuh, kerana inilah saja yang membuatkan BN susah untuk menembusi kawasan dan negeri PR.

Program bagi mempertahankan kemenangan hendaklah diteruskan seperti menjaga kebajikan dan keselesaan rakyat secara berterusan. Jangan merasa selesa dengan kemenangan ini, disebaliknya sentiasa bersedia dengan gerakerja semaksima mungkin bagi mempertahankan Kerajaan Negeri yang PR memerintah dan berusaha menguasai kerusi yang belum menang hingga semua negeri dapat di tawan dan pastinya PR dapat menguasai dan memerintah negara dalam PRU 13 nanti.

0 comments: