Saturday, August 16, 2008

MUSLIMAT DIGESA TANGANI ISU KERUNTUHAN AKHLAK



SAFF PERWAKILAN MUSLIMAT SELANGOR KE MUKTAMAR DEWAN MUSLIMAT PAS PUSAT KE 48

Fri | Aug 15, 08 | 1:47:22 am MYT
IPOH,15 Ogos(Hrkh) - Barisan muslimat perlu ke hadapan dalam mengetengahkan isu-isu melibatkan keruntuhan akhlak masyarakat terutamanya dalam usaha mencegah kemungkaran, kata Naib Ketua Dewan Muslimat Negeri Selangor, Mariam Abd Rashid hari ini. Iklan



"Sepatutnya, konsert-konsert hiburan seperti Konsert Ella dan Mas Idayu di Selangor serta Konsert Inul mendapat bantahan daripada Dewan Muslimat. Sebaliknya, Dewan Pemuda pula yang terkehadapan membantah konsert ini sedangkan konsert itu melibatkan kaum hawa, "ujarnya dalam sesi pergulungan Dewan Muslimat yang diadakan di Hotel Hillcity, Jalan Gopeng di sini semalam.

Sebelum itu, Mariam menegaskan supaya kemenangan yang dicapai dalam pilihan raya umum yang ke-12 yang lalu diisi sebaik mungkin.

Menurutnya, Allah SWT telah memberi tunjuk ajar kepada kita dalam usaha mengisi kemenangan ini dalam Surah Al-Fath, ayat 1 hingga 4.

"Allah SWT menyuruh kita untuk bertasbih dan memohon ampun atas kemenangan yang diperoleh,"katanya.

Justeru, tambahnya segala perselisihan yang berlaku adalah sebagai satu rahmat untuk semua lapisan masyarakat.

Sementara itu, Naib Ketua Muslimat Kelantan mengajak semua hadirin untuk menilai kembali sumber-sumber kekuatan yang menatijahkan kemenangan dalam pilihanraya lalu.

"Kita perlu membantu untuk menggerakkan jentera dari semua pihak dalam memenuhi segala janji-janji yang pernah kita taburkan dalam pilihan raya yang lalu," tegasnya.

Beliau mencadangkan supaya Dewan Muslimat menjadi ibu angkat bagi negeri-negeri yang dimenangi Pakatan Rakyat iaitu Kelantan, Perak, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang.

"Hal ini mampu merealisasikan impian kita melunaskan janji pada rakyat. Turunlah dua atau tiga kali sebulan agar kita terus berjuang untuk membela rakyat marhaen," katanya. - tmj/mks. _

HARAKAH DAILY

POSTED BY UMMU AHMAD

0 comments: