Saturday, August 16, 2008

MUSLIMAT PERLU KEHADAPAN TANGANI ISU WANITA




Friday, 15 August 2008
IPOH, 15 Ogos – Perwakilan DMP Selangor Naib Ketua Dewan Muslimat Pas Negeri Selangor Ustazah Mariam bt Abdul Rashid adalah antara yang berucap awal semasa sesi ucapan penangguhan. Beliau memulakan ucapan dengan meminta semua perwakilan agar menginsafi setiap kejayaan dengan bertasbih dan memohon ampun kepada Allah SWT kerana setiap kemenangan dilalui dengan kesilapan.

“Beliau menyeru perwakilan agar berlapang dada dengan menurunkan ego masing-masing, bagi merapatkan hubungan sesama ahli agar kemenangan yang dicapai terjaga baik”.

“Selain itu, saranan DMP Selangor agar Muslimat bersikap lebih lembut dan berhikmah dalam komunikasi harian dengan orang-orang UMNO, terutamanya wanita UMNO,” saran beliau.

“DMP Selangor turut mencadangkan agar Muslimat lebih ke hadapan dalam menangani isu-isu yang melibatkan wanita sepertimana Dewan Pemuda menyuarakan tentangan terhadap konsert Inul Daratista dan Avril Lavinge baru-baru ini,” tambah beliau lagi.

Di akhir penggulungan, beliau mengingatkan agar semua perwakilan bahawa, pemimpin yang hebat ialah pemimpin yang menegur dan boleh ditegur oleh ahli.

SUMBER JITM DMPP

POSTED BY UMMU AHMAD

0 comments: